یک لحظه مکث

یک لحظه مکث

”چشم بر بندید بر من یـا مرا بیابید اگر می‌بینید“
یک لحظه مکث

یک لحظه مکث

”چشم بر بندید بر من یـا مرا بیابید اگر می‌بینید“

در حسرت روزهای بهاری


من گرفتار سنگینی سکوتی هستم

که گویا قبل از هر فریادی لازم است..

من تمام هستی‌ام را در نبرد با سرنوشت

در تهاجم با زمان

آتش زدم، کُشتم..

من بهار عشـــق را دیدم

ولی.. باور نکردم

یک کلام، در جُزوه‌هایم

هیچ نـنوشتم..!

من، زِ مقصدها..

پــِــی ِ مقصودهای پوچ اُفتــادم

تا تمام خوب‌ها رفت ُ..  خوبی ماند در یـــادم..

من به عشق منتظربودن، همه صبــر و قرارم رفت

بهارم رفتــ..

عشــق‌م مــُــرد..

یــارم رفتــ...


خـُرسند شدیم از اینکه امـروز

رنگی دِگــَـر است، نه رنگ دیــروز

تا شب نشده، رنگِ دِگـَر شد

گفتند: [ از این نکته، هـزار نکته بیامـوز...]


فـــــریـــــــاد زدیم که چــرخ گردون

لیــــــلا تو نداده‌ای به مجنــــــون

فریــاد برآمد آنکـــه  خامــوش..

کم داد اگـر، نگیـــرد افــزون

خـــامـــوش شدیـــــــمُ  در خمـوشــی

رفتیـــــم ســـــراغ ِ مـِــی‌فــروشـــــــی

فـــــریـــــــاد زدیم  دَوای‌مــا کــو..؟

گوینــد دواست  بـــــاده‌نـــوشـــی..

هوشیـار نشــد مگــــر که مدهــوش

این بارِگـــــران، بگیــــــرم از دوش

آرام کنــــار ِگوش ِ ما گفت..

این بـــارِگـران، تو مُفت مفــــروش..!

از خود به کجـــا شــَــوی تو پنهــان...؟

از خود به کجـــا شــَــوی گـُریــزان...؟

بیـــــــداریِ‌دل، چُنیــن مَخوابـان

سخت آمده است، مبخش آسان..!

هوشیـــــــار شدیــم از اینکــه هستیــم

رفتیــــــمُ در ِ مــِــی‌کــَــده بستیــــــم

با خود به سخن چنین نشستیـــم

مـــــا بـــاده نخورده‌ایــم ُ  مستـــیم..؟!

مسجــد سـَــر ِ راه، از آن گـُذشتیــم

بر روی ِ درش چنیــن نــوشتیـــــــم


" در مـِــی‌کــَـــده هــم خـدای بینـــی             با پــرده خـــدا اگــــر نشینــــی "

نظرات 14 + ارسال نظر

چه حس قشنگیه وقتی میشی مَحرمِ دل یکی ..
یکی که بهش اعتماد داری ..
بهت اعتماد داره ..
از دلتنگی هاش برات میگه ..
از دلتنگی هات براش میگی ..
آروم میشه ..
آروم میشی ..
حسی که هیچ وقت به تنفر تبدیل نمیشه ..
این حس مثل قطره های باران پاکه ..

(:

آ ر هـ ...

سارا جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 23:15 http://WWW.SARA-GOLI.BLOGSKY.COM

سلام داداش گلم
قربونت برم با این پست قشنگت
خیلی زیبا بود

سلام آجی ـه عزیزم..
خجالتم نده بابا....
ممنونم از نظر مثبت سارا گلی ـه خودم..

داداش قربونت بشه الهــــی.. (;

مریم شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 10:12 http://sooskesiah.blogsky.com

سلام داداشی
خیلی خیلی خیلی قشنگ بود!
راستی داداشی شعرو خودت گفتی؟!اگه خودت گفتی که واقعا ایــــــــــــــــــول!!!!

سلام آجی مریم..
لطف داری به داداش سهیل‌ـت.. قربون آجی‌ـه مجازی‌ـه خودم میشم‌آ.. ͚-:

البته که شعر رو خودم نگفته‌م..!! البته منبع این دکلمه‌ها برام نامشخص بود، به همین دلیل، این نوشته‌های زیبا، به نفــــع وبلاگ و خوانندگان‌م، مصادره شده.

یه ترانه قدیمی، از سیاووش قمیشی بود بنام "در حسرت"، به مدت 12دقیقه که یه آقای خوش‌صدایی که نمی‌دونم اسمش چیه! اون رو دکلمه‌وار و زیبا و پر احساس می‌خونن.

دلیل ذکر نکردن منبع، عدم آگاهی اینجانب از خود منبع بوده..!!

دیگه هیچ سؤالی در خصوص |سهیل، چرا منبع رو ذکر نکردی| بدون حضور وکیلم پاسخ داده نخواهد شد. اصرار نکنید!

مژگان شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 11:30 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/



خوندمممم

مرسی..

((;

افسانه شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 13:42 http://gtale.blogsky.com/

سلام

قول داده ام
گاهے،هراز گاهے
فانوس یادت را بے چراغ و چلچله
روشن کنم
خیالت راحت، من ھمان منم
هنوز هم در این شبهاے
بے خواب و بے خاطرہ
میان این کوچه هاے تاریک پرسہ میزنم
اما به هیچ
ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد
خیالت راحت…

سلام

احساس .. احساس خوش ..

عشق .. عاشقی ..

دیوار .. دیوارهای شیشه ای ..

بغض .. بغض کرده ام .. درکــ ـم کن..

مریم شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 15:57 http://sooskesiah.blogsky.com

آخه داداشی پایین شعر نوشته بودی سهیل فک کردم مثل سارا که زیر حرفاش اسمشو میزنه تو هم اونجوری کردی!!!!

آره حق میدم بتــ.. نباید مینوشتم (توو همه نوشته های قبلی م این مورد رو رعایت کرده بودم الا این یکی!) که گفتم بدلیل مشخص نبودن منبع (واضح نیس خدایی) نوشته به نفع وبلاگ و خوانندگانم، مصادره شده.. میتونید خوشحال باشید چون منم خوشحالم، همینجوری بیخودی!

پگاه شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 16:34 http://bikhiyal9.blogsky.com/

عطاى تو گر اندک است اى کریم

نباشد از این ره تو را ترس و بیم‏

ز پوزش نکوتر بود بذل کم‏ /

مران سائلى را چو دارى درم‏

تو بخوای بری ام من نمیذارم!

تا همیشه با من باش.. ای همسفـــــــــرم

نیایش یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 08:56 http://www.niayesh-ghasedak.blogfa.com

بعضی وقت ها چیزی می نویسی از دلت
برای یک نفر !
اما دلت می گیرد ،
چشمانت پر از اشک می شود ،
قلبت خالی می شود ،
وقتی یادت می آید ،
همه آن را می خوانند و می پسندند ،
جز همان یک نفر …!

جــز همان یک نفـــــــر͸

و شاهزاده رفتـــc

و فقط ماند در ذهن دخترک، آن اسب سپیـــد رؤیایی͸



<;-----------------------(/_\)
-------------------------,((((^`/-
------------------------((((--(6-/-
----------------------,(((((-,,----/
--,,,_--------------,(((((--\"._--,',;
-((((\\-,...-------,((((---\----`,@)
-)))--;'----`"'"'""((((---(------´´
(((--\------------(((------/
-))-|-------............-----|
((--|--------.--------'-----|
))--/-----_-'------`t---,.')
(---|---y;---,-""""-./---/\--
)---/-.\--)-\---------`/--/
---|.\---(-(-----------\-\'
---||-----//----------\\'|
---||------//-------_\\'|ا
---||-------))-----|_\--||
---/_/-----|_/----------||
---`'"------------------\_|

samane یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 13:19 http://samane1373.blogsky.com/

سلام داداش
خـــــــــــــــــــلی پستت قشنگ بود
خیلی زیبا بود
ممنون که اومدی به وبلاگم

سلام آجی سمانه..

خیلی خیلی خوشحالم کردی که اومدی و نظر دادی.

ممنونم از نظر خوب و مثبت ـت.

شاد باشی تا همیـــــــــ←ـــشه..

مژگان دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت 19:22 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/

راستی سلام کردم؟

اگه نکردم الان سلام
و خونه نو مبارک باشه!
قشنگ شده
خدافظ

مرسی با وفــــــــا..

((:

یه دونه ای.. تو

مهسا دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت 21:54 http://www.delane.blogsky.com

سلام و خدا قوت

ایام شهادت امام المتقین امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام رو تسلیت میگم

تو این شب های تقدیر و سرنوشت، منو از دعای خیرتون بی نصیب نذارین

اللهم عجل لولیک الفرج

بنده هم این شبهای عزیز و گرانقدر رو متقابلاً به شما تسلیت عرض میکنم خواهرم..

محتاجیم به دعا..

متشکرم..

شادی سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 14:16 http://shadi-shadi.blogsky.com

روزه دارم من و افطارم از ان لعل لبست ...

اری افطار رطب در رمضان مستحبست


روز ماه رمضان زلف میفشان که فقیه ...
بخورد روزه خود را بگمانش که شبست


زیر لب وقت نوشتن همه کس نقطه نهد ..
این عجب نقطه خال تو به بالای لب است


یارب این نقطه لب را که به بالا بنهاد ...
نقطه هر جا غلط افتاد مکیدن ادب است


شحنه اندر عقبست و من از ان میترسم ...
که لب لعل تو الوده به ماء العنب است


پسر مریم اگر نیست چه باک است ز مرگ.
.که دمادم لب من بر لب بنت العنب است


منعم از عشق کند زاهد و اگه نبود ....
شهرت عشق من از ملک عجم تا عرب است


گفتمش ای بت من بوسه بده جان بستان...
گفت رو که این سخن تو نه شرط ادب است


زاهد از بهر خدا منعم از عشق مکن ...
هر کسی منع من از عشق کند زن جلب است


عشق انست که از روی حقیقت باشد ...
هر که را عشق مجازیست حمال الحطب است


گر صبوحی به وصال رخ جانان جان داد...
سودن چهره به خاک سر کویش ادب است
التماس دعا

به به..
از عمق وجودم از تو ممنونم..
خیلی زیبا بود..

غوغایی ست در هر بیت از این غزل

محتاجیم به دعا خواهـــ♥ــر

شادی سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 14:36 http://shadi-shadi.blogsky.com

وقــتــی تـــــــــو نــیــســتــی ..
تــمــام دنــیــا هــم کــه جــمــع بــاشــنــد ..
انــگــار یــکــ چــیــز دنــیــا کــم اســتــ ..
آنــقــدر کــم کــه ..
تــمــام هــســتــی زیــر ســوال مــی رود ..

در این کویر خشک قلبم تو تنها گلی هستی که روییده ای مثل باران می شوم
و بر روی تو می بارم تا برای همیشه برایم بمانی!

ای دوستـــــــ♥ــــــ...

samane سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 16:02 http://samane1373.blogsky.com/

(;

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد