یک لحظه مکث

یک لحظه مکث

”چشم بر بندید بر من یـا مرا بیابید اگر می‌بینید“
یک لحظه مکث

یک لحظه مکث

”چشم بر بندید بر من یـا مرا بیابید اگر می‌بینید“

دانلود آلبوم جدید و زیبای عمرو دیاب با نام اللیله ۲۰۱۳


عمرو دیاب - اللیله

Amr Diab - El Leila 2013

تعداد ترانه ها: 12Track

کیفیت: 320Kbps

حجم آلبوم: 106MB

 

دانلود کل آلبوم با لینک مستقیم

  
Click >> DOWNLOAD << Click

 

همواره دنبال بهترینها باشید

نظرات 10 + ارسال نظر
poyan پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 15:43 http://otisdigital.blogfa.com/

خیلی باحال بود ایول
ایول به عمرو دیاب و ایول به شما که سریع این اهنگ های زیبا رو در این وبلاگ گذاشته


وا قعا ایول داداش

ای ول به شما طرفدارای دو آتیشه ی عمرو دیاب..

قربون نظرت داداش پویان

مژگان پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 16:37 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/

سلام
من یه آهنگشو که معروفه و قدیمی خیلی دوست دارم!
اون قدیما که ویدیو بود . هنوز خونه مجهز به سی دی و فلش و اینا نبود ما تصویریشو تو ویدیو ضبط کرده بودیم . همون که تو هی حبیبی میگه و تو جنگل راه میره و میخونه!
برام یادآور خاطره های خوبه!
اونو میخوام سهیل

صد در صد آهنگ "تملی معاک" رو میگی..

باشه لینک دانلودشو اینجا میذارم:

عمرو دیاب - آلبوم تملی معاک - 2000

دانلود نسخه صوتی آهنگ تملی معاک:
http://download.tarabyon.com/M73/Amr_Diab/Tamally%20Maak/Tarabyon.com_Amr_Diab-%20Tamalli%20Maak.mp3

دانلود ویدئو کلیپ آهنگ تملی معاک:
http://download.tarabyon.com/V63/Amr_Diab/Tarabyon.com_Amr%20Diab%20-%20Tamally%20Ma3ak.rar

همیشه دنبال بهترینها باشید..

منبع: http://download.tarabyon.com/artist.asp?artistid=7

poyan پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 16:40 http://otisdigital.blogfa.com/

مرسی
من واقعا طرفدار 2 اتیشه ی اهنگ های عمرو دیابم

مرسی

مژگان پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 17:22 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/

وای سهیل
اصلا وقتی دیدم اسمشو گذاشتی ذوق کردم
خود خودشه . چه زود پیدا کردی؟
داره دان میشه ، همین اولشو شنیدم کلی ذوق زده شدم.
ما اینیم دیگه . حتی یه آهنگم ذوق زده میکنه منو

مرسی خیلی زیاد
هر وقت گوش کنم یاد تو می افتم!

Wow..

مرسی که هر وقت گوش کنی قراره یاد من بیوفتی..

نمیدونی چقدر خوشحال شدم از این حرفت..

ســــــــــــــارا پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 17:29 http://lova23.blogfa.com

تنهایی قشنگترین حس دنیاس
چون برای داشتنش نیاز ب هیچکس نداری!!!

LIKE!

ممنونم از این متن عمیـــق و زیبا..

مرسی..

مژگان پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 17:30 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/

ما بیشتـــر..

سهیل جمعه 1 شهریور 1392 ساعت 16:05 http://Titbit.BlogSky.Com

" متن ترانه‌های آلبوم اللیله - عمرو دیاب - 2013 "


عدت الایام

عدت الایام علیا
عدت صعبه بجد علیا
ما انا معرفتش اعیش یا حبیبى
وانت غایب عن عینیا

اصعب حاجه مرت بیا
حاله الوحده طول لیالیا
واصعب منها الشوق یا حبیبى
وانت غایب عن عینیا

کنت بحاول اعیش من غیرک
قولت لنفسى اعیش مع غیرک
بس ما شوفتش ابداً غیرک
وانت غایب عن عینیا

عرفت قیمتک یا حبیبى
عرفت یعنى ایه حبیبى
ولا قوللى اقول لمین حبیبى
وانت غایب عن عینیا

***********************

اللیله

والله وهتجمعنا الحیاه کان حلم غالى
افرح یا قلبى وعیش معاه احلى اللیالى

واللیله حبیبى اللیله لیله عمرنا
اللیله دى اجمل لیله فى حیاتى انا

عایز تحس بفرحتى خلیک مکانى
هعیش معاه اللى حلمت بیه مش حد تانى

واللیله حبیبى اللیله لیله عمرنا
اللیله دى اجمل لیله فى حیاتى انا

***********************

عندى سؤال

عندى سؤال وجاوبنى علیه
انت بتعمل فیا انا ایه
احساس عمرى ما حسیت بیه غیر وانا ویاک

عایز تحلى عینى واقول
انا مش قد عیونک دول
هوا فی کده مش معقول احتارت معاه

یرضیک خطفت قلبى ولا انا هنا
دبت فیک بنظره حنینه
نفسى تبقى جنبى ومنایا انا اللى بحلم بیه

الاشواق لو لیها حدود
انا شوقى لیک دیما موجود
دنا قلبى بحبک موعود
علی طول ینادیک

القمر اللى الناس شایفاه
اجمل حاجه فی دنیتنا
صدقنى جمالک عداه اه یا روحى علیه

***********************

فوق من اللى انت فیه

فوق من اللى انت فیه اعمل حاجه مستنى ایه
عید حساباتک یا حبیبى ده لو یهمک حبنا
مین بیحب مین ده احنا بقینا متغربین
لو مش خایف على اللى بیننا مش هخاف علیه انا

احنا فیها لسه فیها یلا غیر نظرتى
وبإیدیک تفضل حبیبى او تفارق دنیتى
احنا فیها لسه فیها اعتبرنا بنبتدى
وبإیدیک تفضل حبیبى او تفارق دینتى

جایز بالعتاب ترجع تانى تعمل حساب
لسنین فاتو وذکرى حلوه وعمر ویاک ابتدى
لو متهمنیش کان من بدری اسیبک واعیش
ولا کنت ارجع اقول حبیبى مین هیبقى علیک کده

***********************

جرالى ایه

حلم ولا ده خیال ولا اللى شایفه ده حقیقه
عدى خلى حالى حال طیرلى عقلى فى دقیقه

انا جرالى ایه جرالى ایه الدنیا مالها احلوت لیه
جرالى ایه جرالى ایه شایف الحیاه اجمل بعنیک

مره واحده انا لقیت حوالیا نور ملى حیاتى
اتوهمت بیه نسیت کل اللى عدى فى حیاتى

***********************

حبیت یا قلبى

حبیت یا قلبى ولا ایه ملهوف علیه وشاغلنى بیه
ودى مش عوایدى حصلى ایه بهتم بیه ووحشنى لیه

بقى ییجى کتیر فى بالى
ولا بیفارق خیالى
ویا قلبى حلهالى هنعمل ایه

احساسى متغیر معاه مبقتش انا من یوم لقاه
وده مش بتیألى لا لا قدام عینیه بنسى الحیاه

***********************

خلینا لوحدینا

کل حاجه حلمت بیها النهارده انا شوفتها
لما جیت وملیت حیاتى یا حبیبى
کان فى بالى دنیا حلوه عشت اجمل منها
نفسى اقولک کلمه اغلى من حبیبى

خلینا لوحدینا ننسى الناس نعیش دنیا باحساس تکون هیا جنتنا
خلینا لوحدینا کده على طول خلى اللى بیننا یطول ده وقت فرحتنا

قلبى ویاک استریح وفى ثوانى مصدقک
شاف معاک حب وامان ملحمش بیه
الکلام ویاک یریح ده اللى عارفک یعشقک
امال اللی یکون حبیبک یعمل ایه

کل کلمه حب منک اتقالتلى سمعتها
طمنتنى وفرحتنى قولت اه
ده اللى جرب حبک انت کان هیعرف وقتها
اللى ضاع من عمره وانت مش معاه

***********************

لفیتها بلاد

لفیتها بلاد شفت کتیر دیا ودیا
ملقتش جمال بنت بلادى العربیه
لفیتها بلاد شفت کتیر دیا ودیا
ولا قلبى مال غیر للبنت العربیه

لیها سحر وروح لو فین هتروح
من وسط بنات الدنیا تشوفها تقول هیا
لیها سحر اکید یخدک لبعید
من وسط بنات الدنیا تشوفها تقول هیا

تتحب یا ناس هیا اللى مالتلی عینیا
دنا شفت کتیر قبل ورسیت على دیا
دى رموش العین تقتل والضحکه شقیه
وفى ای مکان هیا تکون احلى صبیه

لفیتها بلاد شفت کتیر دیا ودیا
ملقتش جمال بنت بلادى العربیه
اوصفها بایه مهما اقول برضو شویا
ده قوامها یمیل القى الدنیا مالت بیا

***********************

مفیش منک

ایوه مفیش منک تخیل
مهما هقول عنک قلیل
کل نهار فى نهایته لیل الا لیلى نهار

ایوه مفیش قلب الا قلبک
ایوه مفیش حب الا عندک
یا اللى حبک خلى قلبى بین ایدیک یحتار

عینى علیک قلبک حنین
اجى علیک على طول تبین
ده انت علیک احساس یجنن هوا ده الاحساس

لسه بتسال لیه بحبک
مع انک عارف هقولک
هما حاجه وانت حاجه انت غیر الناس

***********************

سبت فراغ کبیر

سبت فراغ کبیر عندى والله حبیبى حبیبى
وانت هناک بعید مش بعید عنى حبیبى قوللى ازای اعیش

کل یوم بقول امتى ترجع لیا امتى
صعبه اوى الحیاه صعبه من غیرنا انا وانت قوللى ازاى اعیش

ذکریات کتیر بتقابلنى معاک یوماتى
بتفکرنى بیک وبسنین حلوه فى حیاتى قوللى ازاى اعیش

مهما غبت سنین عن عینى ابتسامتک ضى عینى
روحى مش ممکن هترجع الا بوجودک حبیبى

سبت فراغ کبیر عندى والله حبیبى حبیبى
وانت هناک بعید مش بعید عنى حبیبى

عندى کلام کتیر نفسى اقوله وانت معایا
قلبى مش لاقیه غیر معاک ایه الحکایه

کل یوم مافیش عندى سیره غیر حیاتنا
واللى فرحنا بیه بعد ما فرحنا فاتنا

من غیرک بموت واسمى عایش حد تانى
ببکى من غیر صوت وسط دوامه الامانى
قوللى ازاى اعیش

***********************

وهی ذکریات

تفوت سنین واقول نسیت خلاص هوانا ولا بنسى
واشوف صورته بتوحشنى حیاتى معاه

واقول نسیت خلاص هوانا ولا بنسى
واشوف صورته بتوحشنى حیاتى معاه

عماله بتیجى فى بالى وبفتکر اللى فات
والعمر یعدى قصادى ویتعاد فى حکایات
واهى ذکریات

سرحت فیه فى صوره لینا من زمان وانا ماسک ایدیه
وقولت لنفسى دى الدنیا هنعمل ایه

تقول تعید مفیش رجوع خلاص ده ماضى وراح
بقیت مضطر اقول ذکرى عشان ارتاح

***********************

یا قلبها

یا قلبها قلبى دایب قلبى دایب قوللها
اه من الهوا اللى فى عینیکى عینیکى خدونى هواه

یا قلبى یا عمرى یا من الغرام اللى بیننا ابتدى
یا قلبى یا شوقى یا مستحیل حد یعشق کده
اه من الهوا اللى فى عینیکى عینیکى خدونى هواه

مین زیها فی حیاتى یا حیاتى کلها
قلبى ده شاور علیکى علیکى وغنى هواه

یا سحرها ضیها هوا فیه زی همسک کلام
یا ضحکها فرحها لا مفیش بعدک غرام
اه من الهوا اللى فى عینیکى عینیکى خدونى هواه


| + ویرایش صحیح کلمات، توسط ِ سهیل |

nahid جمعه 8 شهریور 1392 ساعت 19:39 http://pasargadn7.blogsky.com

سلام خسته نباشی وبلاگ خوبی داری بهت تبریک میگم همچنین تشکر میکنم که بهم سر زدی

خوش آمدی بانو - سلام..

امیدوارم شما هم همیشه خوش و سر حال باشین..

به امید روزهای بهتر..

بخاطر تو شنبه 9 شهریور 1392 ساعت 23:53 http://bekhater2.blogfa.com

سیگــارم چــﮧ زیبا ڪـــــام میدهد
او تا صبـح پیراهـטּسفیدشـــ را برایـــم میسوزاند
و مـטּ از
لبانشــــــ بـــوســﮧ هــــــا میگیــــــــرم
چه لذتــــ ــی میبرم از ایـטּ همخوابـ ـی

" استعمال دخانیات در این مکان ممنوع است "

شاهین سه‌شنبه 23 مهر 1392 ساعت 21:48

واقعا قشنگ بود ممنون وبلاگتونم عالیه

خیلی خوشحالم کردی که در این پُست برام نظر گذاشتی داداش گُلم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد